Świebodzińskie Granty Oświatowe – koło informatyczne STEAM
Podczas zdalnych zajęć koła informatycznego realizowanych w ramach Świebodzińskiego Grantu Oświatowego „Edukacja STEAM – zajęcia pozalekcyjne w formie warsztatów łączące elementy programowania i robotyki z innymi dziedzinami wiedzy w modelu STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) w SP6” uczniowie: zbudowali własne roboty; poznali podstawy elektroniki w TinkerCad; budowali modele 3D z klocków LEGO w MecaBricks i LEGO Digital Designer; poszerzyli swoją wiedzę z zakresu algorytmiki i programowania oraz podzielili się swoją informatyczną pasją podczas zajęć koła informatycznego. W dzisiejszych czasach robotyka staje się coraz bardziej powszechna, drugi blok zajęć przewiduje przeprowadzenie warsztatów metodą STEAM z zestawami LEGO® MINDSTORMS® EV3 i Energia Odnawialna (OZE – Odnawialne Źródła Energii) przez instruktorów spoza szkoły pracujących w Akademii Programowania i Robotyki działającej przy Stowarzyszeniu „ZA-BOREM” – w ramach współpracy z Zakładem Mediów i Technologii Informacyjnych Uniwersytetu Zielonogórskiego. Nie możemy się doczekać! 🙂